Információk

Értesítjük Önöket, hogy 2010 augusztusától kezdve új bizonylati rend kerül bevezetésre. Az új bizonylatok már elérhetők honlapunkon. A bevezetés ütemezéséről a Szarvasmarha ENAR útmutatóiban kaphat tájékoztatást. Legfontosabb és legkorábbi változás, hogy az új (első jelölésre szolgáló), valamint a kiesett füljelzők pótlására szolgáló szarvasmarha ENAR füljelzők megrendelését a jelenlegi 2015-s és 2016-os űrlapokon csak a 2010.08.18-ig beérkezett bizonylatok esetén lehet teljesíteni. Ezt követően már az új 2035-ös és 2036-os űrlapokon kell a megren­deléseket beküldeni. A régi űrlapokon beküldött megrendelést e dátumtól kezdve a rendszer nem továbbítja a gyártónak, erről a beküldő értesítést kap. A rendelést az új űrlapok használatával meg kell ismételni. Ezeken az űrlapokon - az eddigiektől eltérően - többféle füljelző gyártótól lehet füljelzőt és segédeszközt rendelni. Az a füljelző-gyártó forgalmazhat Magyarországon szarvasmarha ENAR füljelzőt és segédeszközt, akinek a füljelzője és segédeszköze a NÉBIH Állattenyésztési Igazgatóság által végzett füljelző teszten megfelelt. Ezeknek a gyártóknak az engedélyezett füljelzőiről és segédeszközeiről a NÉBIH Állattenyésztési Igazgatósága közleményt ad ki. A közlemény a megyei és központi ENAR ügyfélszolgálati irodákon is hozzáférhető, és a következő szövegre történő kattintással is letölthető.

Szarvasmarha füljelző gyártmánykód lista


A rendszer üzemeltetésének segítésére ügyfélszolgálati iroda müködik minden megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Igazgatóságon, valamint az ENAR központban. A központi ügyfélszolgálati iroda postacíme:

NÉBIH, ENAR 1537 Budapest, Pf.: 397, telefonszáma: 06-1-3463-486 vagy a 06-1-3463-487.

Kérdéseket e-mailben is feltehetnek, az enarufsz@enar.hu címen.